17 Haziran 2017 Cumartesi

Hasan Ali Toptaş - Gölgesizler



         Gölgesizler ile karşınızdayım.Sonunda bitirip yorum girebildiğim için çok mutluyum çünkü baya uzatarak okudum ama değdi. Şimdi size kitaptan bahsetmeliyim. Bazı kitaplar vardır ya hani, o son sayfa elinizde kalır gözleriniz o sayfaya düşer, kapatamazsınız o sayfayı. İşte öyle bir kitaptı benim için. Böyle bir sonu hiç beklemiyordum tabii onunda etkisi var. Kısacası o son sayfayı okurken kendimde değildim nasıl okudum nasıl kapattım hiçbir fikrim yok. İşte o kadar etkileyici, şaşırtıcı, her an diri tutan, yer yer üzüldüğüm ama 'acaba ne olacak' deyip devam ettiğim bir kitaptı.

         Kitapta bir köydeki halkın başına gelenler anlatıyor ama normal şeyler değil tahmin edersiniz ki. Aşk, şehvet, kayıplar, ölümler, doğum aklınıza ne gelirse hepsini bir kitapta bulabilirsiniz. Ama bu kadar derinden etkiler mi onu bilemem.

         Kitabı okurken ara sıra ben de kendimi kaybedip nerde olduğumu unuttum. Çünkü kendinize de sorguluyorsunuz, hayatınızı da. Her şeyi bırakıp gitmek isteyenlerin ama gidemeyenlerin hikayesi de var kitapta. Sanki o halktan birisiymişim gibi okudum kitabı. Güvercin'e ne olduğunu onlardan biriymiş gibi merak ettim ben de. Hissetim oranın ruhunu.

        Ee size iyi okumalar o zaman.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder