15 Mayıs 2017 Pazartesi

Stefan Zweig - Amok Koşucusu



              Her Stefen Zweig kitabının sonunda olduğu gibi bunda da son sayfayı kapatırken kendim de değildim. Evet evet tam olarak öyle hissetmiştim. Şimdi size ilk olarak Amok Koşucusundan bahsedeyim. Amok bir tür hastalık aslında. Kişinin sarhoşmuş gibi yaptıklarında, söylediklerinde bilinç dışı davranışlar sergilemesi ve birden deli gibi koşmasıdır. Sağa sola çılgınlar gibi koşuşturmasıdır ama ne koşma. Öyle diyorlar.

              Kitapta da amok koşucusu olan bir doktordan bahsediyor. Doktorun karşısına yardım isteyen bir kadının çıkmasıyla başlıyor her şey. Kalanı da okumanızı tavsiye ederim çünkü ne desem spoiler olur. Zaten çok kısa bir kitap bir iki saatte bitiyor. Olaylar o kadar hızlı gelişiyor ki zaten elinizden bırakabilir misiniz bilmiyorum.

             Kitabın sonundaki ölümü anlatışı beni benden aldı. Yaşıyormuş gibi oluyorsunuz, o yüzden bu kadar çok etkiledi kitap beni belki de. Bir de amok koşucusuna şaşırdım, kurgu harikaydı cidden.

             Stefan Zweig'in bunları hangi kafayla yazdığını sormak isterdim.

             İyi okumalar.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder